Cara Memperbaiki & lsquo; msftconnecttest redirect & rsquo; Ralat pada Windows 10

Windows 10 adalah sistem operasi terbaru dan terhebat yang dibangunkan oleh Microsoft. Sistem operasi dilengkapi dengan banyak peningkatan prestasi dan seni bina yang lebih selamat. Namun, baru-baru ini, banyak laporan telah masuk di mana pengguna tidak dapat menyambung ke internet dan " msftconnecttest.com/ redirect. Aplikasi tidak dijumpai ”Kesalahan dilihat semasa mencuba melakukannya.

Terdapat ciri NCSI (Network Connectivity Status Indicator) yang bertanggungjawab untuk menentukan rangkaian terbaik untuk aplikasi dan mengarahkannya ke rangkaian tertentu. Namun, dalam kes ini, ia mengalihkannya ke dua URI yang berkaitan dengan MSN yang mengembalikan halaman statik yang menunjukkan hubungan yang terjalin. Dalam artikel ini, kami akan membincangkan beberapa sebab di sebalik ralat ini dan juga memberikan penyelesaian yang sesuai untuk menyelesaikan masalah ini.

Apa yang Menyebabkan Ralat "msftconnecttest redirect" pada Windows 10?

Setelah menerima banyak laporan dari beberapa pengguna, kami memutuskan untuk menyiasat masalah ini dan merancang satu set penyelesaian yang menyelesaikan masalah sepenuhnya. Kami juga melihat sebab-sebab yang menyebabkan ralat ini dicetuskan dan menyenaraikannya di bawah:

  • Ujian Sambungan: Setiap kali aplikasi tersambung ke internet melalui Windows, ia melakukan ujian sambungan untuk menunjukkan rangkaian terbaik yang dapat dimanfaatkan. Ujian ini kadangkala gagal dan menghalang hubungan daripada terjalin sepenuhnya.
  • Konfigurasi HTTP / HTTPS: Dalam beberapa kasus, aplikasi lalai untuk protokol HTTP / HTTPS belum dipilih karena kesalahan ini dipicu. Adalah penting bahawa penyemak imbas lalai dipilih untuk protokol khusus ini.

Sekarang setelah anda mempunyai idea asas mengenai masalah ini, kami akan terus mencari jalan keluarnya. Pastikan untuk menerapkannya dalam urutan khusus di mana ia disajikan untuk mengelakkan konflik.

Penyelesaian 1: Melumpuhkan Ujian Sambungan

Sekiranya komputer telah dikonfigurasi untuk melakukan ujian sambungan setiap kali aplikasi berusaha untuk membuat sambungan, kesalahan ini mungkin akan dipicu. Oleh itu, dalam langkah ini, kita akan mematikan ujian sambungan sepenuhnya. Untuk itu:

  1. Tekan " Windows " + " R " untuk membuka Prompt "Run".
  2. Ketik " regedit " dan tekan " Enter ".
  3. Navigasi ke alamat berikut
    HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Services \ NlaSvc \ Parameter \ Internet
  4. Di panel kanan, klik dua kali pada entri " EnableActiveProbing ".
  5. Dalam pilihan " Data Nilai ", masukkan " 0 " dan klik " OK ".
  6. Tutup pendaftaran dan periksa untuk melihat apakah masalah itu berlanjutan.

Penyelesaian 2: Mengubah Konfigurasi HTTP / HTTP

Dalam beberapa kes, kesalahan dipicu jika penyemak imbas lalai belum dipilih untuk protokol HTTP / HTTPS. Oleh itu, dalam langkah ini, kita akan memilih penyemak imbas lalai untuk protokol ini. Untuk melakukan itu:

  1. Tekan butang " Windows " + " I " secara serentak untuk membuka tetapan.
  2. Klik pada pilihan " Aplikasi " dan pilih " Aplikasi Lalai " dari panel kiri.
  3. Klik pada pilihan " Pilih Aplikasi Lalai Dengan Protokol ".
  4. Tatal ke bawah dan klik pada pilihan " Pilih Lalai " untuk " HTTP ".
  5. Pilih penyemak imbas anda dari senarai.
  6. Klik pada pilihan "Pilih penyemak imbas lalai " untuk " HTTPS " dan pilih penyemak imbas dari senarai.
  7. Tutup tetingkap dan mulakan semula PC anda.
  8. Periksa untuk melihat apakah masalah itu berterusan setelah dimulakan semula.